Vanliga frågor


Bokning – Hur fungerar det?

Fyll enkelt i dina uppgifter i vårt formulär. Efter att du bokat och betalt får du en bekräftelse med de tider och flightnr du angivit. Kontrollera noga att informationen är korrekt. Inför din upphämtning på flygplatsen skickar vi ut ett mail några dagar innan med den sista informationen du behöver för din transfer. 

Hur kan jag betala?

Vi använder oss av PayPal för en säker betalningsservice. De accepterar VISA och MasterCard. Det går även bra att betala med ditt egna PayPal-konto ifall du har ett sådant.Vid ankomst till Genèves flygplats. Använd utgången på den Schweiziska sidan. Vår chaufför väntar utanför tullen med en skylt som det står EasyWay/ditt namn på.

Avresa från orten

Kvällen innan avresa får ni ett SMS till det telnr ni angav vid bokningstillfället. SMS:et innehåller er chaufförs namn, telnr samt upphämtningstid. Upphämtning planeras normalt till mellan 3-3,5 timmar före er flight tid. Vid vissa storhelger samt olika väderförhållanden kan avresa ske tidigare.

Förseningar och kommunikation

Tranfser kan påverkas av olika orsaker och förrhållanden. Flygförseningar, dåligt väder, vägarbeten, trafik, förlorat bagage för att bara nämna ett fåtal. EasyWay jobbar alltid med att minimera påverkan detta har på din resa, samt kunna vara behjälplig med råd i sådana situationer. All information du kan ge oss angående förseningar eller ändringar du tvingats göra mottages tacksamt.

Flygförseningar

Om ditt flyg blir försenat vill vi att du kontaktar oss så fort som möjligt så att vi kan se över möjligheten att planera om dig till en annan förare. Vi jobbar alltid för att ordna en ny transfer åt dig så fort som möjligt.

Hur lång tid tar resan?

Transfer mellan Geneve-Chamonixdalen tar normalt ca 1tim och 15min. Geneve-Flaine tar ca 1tim och 45min. Givetvis kan tiden bli både kortare och längre beroende på trafiksituation och väderlek.

Bagage

Våra minibussar och bussar kan lasta två väskor per person inklusive skidor/snowbord. Om du vill ha med dig ytterligare bagage vill vi att du meddelar oss det i samband med bokningen så tar vi ställning till det vid resp tillfälle.

Förlorat bagage

Om ditt bagage inte är med när du anländer till Geneves flygplats vill vi att du omgående kontaktar din chaufför. Han/hon befinner sig i ankomsthallen och kan då koordinera med övriga passagerare som väntar på transfer.